Začátek trasy: vlakové nádraží Praha-Klánovice
3km/h 1h 34min
4km/h 1h 11min
5km/h 56 min
Povrch trasy: asfalt, lesní cesta
Popis trasy: Tato nenáročná trasa nás provede po naučné stezce Lesní galerie I. Začíná u vlakového nádraží Praha-Klánovice turistického rozcestníku a vede po zelené turistické značce podél železniční trati. Po opuštění lesa vede trasa doleva (zatímco zelená se stáčí vpravo) a po pár metrech se napijí na červenou turistickou značku, kterou po několika krocích opustí vpravo na lesní pěšinu. Pak je třeba si hlídat další odbočku vpravo  a poté pokračovat rovně až k ulici Čentická v Újezdu nad Lesy. Zde je třeba se vrátit zpátky a při první možnosti (u dětského hřiště) odbočit vpravo po lesní cestě. Po dalších 150 metrech odbočí trasa vlevo a poté stále rovně až k asfaltové silnice u železniční trasy, která nás dovede zpět k nádraží. Po celé délce trasy je několik informačních tabulí se zajímavými informacemi o fauně žijících v lese v Klánovicích a Újezdu.
Vhodné pro: NW běh senioři kočárky hendikepované
  x x x
Zajímavosti na trase: Informační tabule o fauně v Klánovickém lese
Hřiště: dětské hřiště po trase
Restaurace: Restaurace u Daschů
Maximální TF 137 T/min
Stoupání: 31 m
Klesání: 31 m
Nutriční komentář: Klánovický les a jeho okolí skýtá mnohí úskalí v podobě hospůdek a restaurací s možností venkovního posezení, popití a pojedení. Dejte si tedy pozor, abyste se nezastavili právě v jedné z nich a nenačerpali zde nadmíru energie. Podstatně lepší hydrataci (a minimum kalorií) než pivo nebo sladká limonáda vám zajistí neperlivá minerální voda, kterou si s sebou vezmete v láhvi. Ta může být i mírně oslazená sirupem nebo naředěným džusem.Tato trasa přímo vybízí k tomu, abyste, ji absolvovali se svým potomkem či vnoučetem. Kromě toho, že se v rámci naučné stezky něco nového dozvíte, můžete se také zastavit na dětském hřišti, kde si společně sníte malou svačinu z krabičky v podobě nakrájeného ovoce a zeleniny. Větší svačina jistě není třeba, pokud na vycházku vyrazíte najezení. Diabetici by neměli zapomenout na první pomoc pro případ hypoglykémie (nízké hladiny cukru v krvi) v podobě džusu v krabičce nebo cukru.