Za mlýny na Radotínském potoce

Průběh trasy

železniční zastávka Praha-Řeporyje – Ořech – Choteč – Cikánka – žst. Radotín

Popis trasy

Potok, podél kterého klapají mlýny. Lákavá představa, ale současnost je jiná. Potok zůstává, stojí i některé mlýny, ale ty již neklapou. Přesto se podél Radotínského potoku nabízí zajímavý výlet.

Výlet začíná u železniční zastávky Praha-Řeporyje. Odsud vás bude následně doprovázet modrá značka, ale pro cyklisty je vhodnější vyjet po ul. Ořešské, kde vede cyklotrasa 0013. Společně projedete městskou částí Ořech, odkud již modrou poctivě sledujte. Po zapomenuté silničce začnete klesat  do CHKO Český kras. Minete kynologické cvičiště a uprostřed polí, kde odbočuje modrá vlevo, pokračujte rovně po okraji lesa. Cesta je to převážně z kopce po kamenité polní cestě, dojedete po ní k silnici do Chotče.

V Chotči se setkáte s červenou značkou, po které pojedete dále. Právě zde začíná poutavá cesta po mlýnech na Radotínském potoce.

Na Staré mlýnské cestě jich je uvedeno 22, vy z nich minete 13, ale jen teoreticky, řada mlýnů již zanikla nebo je změněna k nepoznání. První mlýn U Veselých je ale autentický a žije mlýnským životem. Je zde muzeum a pořádají se tu nejrůznější akce.

Za Kalinovým mlýnem na vás čeká technicky nejtěžší úsek výletu. Cesta vede takřka korytem Radotínského potoku, asi budete kousek tlačit nebo přenášet.

Od Taslarova mlýnu již vede široká cesta, a to k silnici a cyklotrase A11. S nimi souběžně se spustíte vpravo dolů do Radotína, zde vlevo k nádraží. Výlet je u konce.

Start a cíl výletu

• železniční zastávka Praha-Řeporyje
  • cíl nádraží v Radotíně

Charakter trasy

• náročnější trasa se stoupáním a technickými pasážemi, povrch zpevněný, polní cesty, podél potoku nezpevněný