Moderátorka:

Ve vysílání teď vítám Petra Hlaváčka, architekta, pražského zastupitele a člena komise pro vznik koncertního sálu. Dobrý večer.

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Dobrý večer.

Moderátorka:

Pane Hlaváčku, proč je budova Rudolfina nedostačující? Potřebuje Praha skutečně novou koncertní síní?

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Tak ta budova Rudolfina je nádherná. Všichni ji máme rádi. Jenom se tam výborně hraje hudba 19. století a už to tak není ideální pro hudbu 20. Století a současnou hudbu. Taky ta kapacita není úplně dostatečná a je tam velmi problematické hostování nějakých větších souborů. Každopádně ta budova určitě bude dál fungovat a všichni do ní rádi budou chodit.

Moderátorka:

Každopádně nebojíte se, že by Vltavskou filharmonii mohl potkat podobný osud jako Národní knihovnu Jana Kaplického? Že by zkrátka projekt začala ovlivňovat politika?

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Tak my se docela jako snažíme komunikovat ten projekt napříč politickým stranám. Myslím, že to teď bylo vidět i na zastupitelstvu, že to není jako projekt jedné strany, ale takový jako projekt a dokonce bych řekl víc než pražský, proto se to taky jmenuje Vltavská filharmonie, protože to je filharmonie pro všechny. Čili děláme všechno pro to, aby se to nestalo.

Moderátorka:

V té reportáži jsme viděli vlastně plán, návrh, kde by budova měla stát. V čem jsou klady té vybrané lokality, tedy Prahy 7, Bubny, Zátory?

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Tak je to lokalita, která startuje vlastně významný brownfield. Je ve velmi špatném stavu. Je to místo, které vlastně vyžaduje přestavbu tak jako tak. Stejně by tam vznikla nějaká náročnější budova. Je to za hranicí UNESCO. Je to prostě z tohoto pohledu taky výborně dopravně obslužné. Je tam vlak, metro, tramvaj. Jedná se i o přístup od řeky. Čili všechny ty parametry, které pro takovou jako moderní současnou budovu, do které se třeba nemusí za každou cenu přijet autem, to místo splňuje.

Moderátorka:

Rozumím. A do jaké míry se podle vás ta lokalita tím pádem zatraktivní?

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

No ona už dneska je jako velmi zajímavá. Ale tímto dostane mnohem jako silnější charakter a už vlastně za první republiky se to místo vyvinulo díky těm dopravním podnikům pana architekta Benče, což je velice zajímavý barák, do určitého jako potencionálního centra. A ta budova to, myslím, podtrhne. A navazující potom celá čtvrť.

Moderátorka:

Soutěž bude vypsána v půli tohoto roku, jak jsme slyšeli. Pojďme tedy krátce na závěr shrnout, jak by tedy takový projekt měl ideálně vypadat? Co vše by měl splňovat?

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Tak my jsme to nechali zpracovat docela jako zajímavou studii, která je k dispozici na stránkách Institutu plánování a rozvoje. A myslím si, že je důležité, že tam nebude jen jeden sál. Měly by tam být tři sály. Měla by to být budova, která by měla skutečně fungovat 24 hodin, sedm dní v týdnu. Měly být velký tlak vlastně na vztah k té čtvrti k venkovnímu prostoru a především akustice toho sálu. Ty sály by měl být ten hlavní koncertní, potom univerzální a komorní. A představujeme si, že by bylo ideální, kdyby v něm vlastně sídlily ty dva nejvýznamnější soubor, jak ten pražský, tak ten celonárodní.

Moderátorka:

Říká o novém koncertním sálu architekt Petr Hlaváček. Já děkuji za váš čas pro Události v kultuře. Přeji vám hezký večer.

Petr Hlaváček, architekt, zastupitel, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy:

Mějte se hezky. Na shledanou.